Torbjörn Odlöw utsedd till Årets lärare 2014

Torbjörn Odlöw utsedd av Handelshögskolans studenter till Årets lärare 2014

Handelshögskolans studenter har utsett Torbjörn Odlöw, juris doktor, universitetslektor vid Juridiska institutionen, till Årets lärare 2014 med motiveringen: "För att han har förmågan att göra komplexa ämnen enkla utan att bli grunda. För att han inspirerar studenter till att vilja bli jurister som på riktigt förstår både juridik och dess kontext, som inser och tar sitt samhällsansvar. För att han själv är den juristen. För att han är det goda samtalet personifierat. För att han alltid tar sig tid för sina studenter och för att de går en suck av besvikelse genom varje studentgrupp när han berättar att han har undervisat klart för den här gången."

Om priset
I slutet av januari varje år delar Handelshögskolans i Göteborg Studentkår ut utmärkelsen Årets lärare till den lärare som studenterna på Handelshögskolan vill uppmärksamma för exceptionella insatser under året som har gått.