Save the date för PARSE-konferensen 13-15 november

Boka redan nu den 13-15 november i din kalender för PARSE forskningskonferens. För tredje gången samlas drygt 200 forskare och konstnärer från hela världen för att utbyta kunskap och idéer, underhålla och få nya kontakter och gemensamt stärka den konstnärliga forskningen.

Temat i år är Human och vi kommer att utforska begrepp som ”human, inhuman, subhuman and non-human” mot bakgrund av globala samtidsfrågor och de antropogena hot som planeten står inför. Vad står i centrum för aktuella debatter om det mänskliga idag? Vilka politiska föreställninar har möjliggjort den våg av främlingsfientlig och neokolonialt avhumanisering som vi ser idag? Hur kan konsten bidra till att förändra den politiska föreställningsförmågan? Och vad är konstarternas svar på det som kan kallas en kris för det mänskliga?

Konferensen riktar sig särskilt till konstnärer och forskare inom olika konstformer. Hjälp oss gärna att sprida info till dem som du vill träffa på konferensen!

När: 13-15 november, 2019
Var: Göteborgs universitet, Konstnärliga fakulteten
Kostnad: 1500 sek (300 sek för frilansare/ej anställda)
Anmälan: Öppnar 26 april på den här hemsidan
Mer info: På PARSE hemsida https://metapar.se/conferences/conference-2019-human/

Delta med en egen presentation – skicka in ditt förslag snarast!

Om du vill delta med en presentation, installation eller annat framträdande – skicka in ditt förslag/paper till vårt open call. Sista dag är formellt den 31 mars, så skynda dig! Vi välkomnar förslag inom alla konstarter, design, konsthantverk, drama, teater, musik, foto, film, litteratur och pedagogik inom de konstnärliga ämnena.

Vi välkomnar särskilt doktorander att skicka in förslag. Vi kommer att ha en särskild programpunkt för pågående doktorandprojekt. Skriv i ditt förslag att du söker till vår doctoral session.

Skicka ditt förslag vårt webbverktyg - senast den 31 mars

Mer info och kontakt

Mer om konferensen och årets tema på PARSE hemsida.

Kontakt: Rose Borthwick, koordinator Konstnärliga fakulteten
parse@konst.gu.se

Om PARSE

Platform for Artistic Research Sweden, PARSE, är en plattform som Konstnärliga fakulteten vid Göteborgs universitet driver för att främja internationellt samarbete och dialog mellan forskare, och för publicering av konstnärlig forskning.
Gå till PARSE webbplats