Sara Stendahl tilldelas Juridiska Föreningens pedagogiska pris

Juridiska Föreningens pedagogiska pris Paragrafen tilldelas professor Sara Stendahl med motiveringen:

"Genom sitt engagemang i framtagandet av Sveriges första rättspraktik med inspiration av konceptet Law Clinics och med sitt intresse för varje enskild students utveckling har Sara Stendahl förmått studenterna att se juridiken i ett nytt ljus och väckt lusten att lära. Hennes tro på studenternas förmåga och sitt varierande sätt lära ut har givit varje individ möjlighet att utvecklas till en ansvarstagande jurist samt att nå sin fulla potential."

Juridiska Föreningen delar årligen ut det pedagogiska priset Paragrafen till en lärare vid Juridiska institutionen som varit särskilt uppskattad av studentkollektivet.

Rättspraktiken är en plattform för undervisning och forskning i nära samverkan med det omgivande samhället. Läs mer om Rättspraktiken