Rekordstort intresse för sommarkurs i juridik

2983 förväntansfulla studenter har sökt årets upplaga av vår nätbaserade distanskurs Juridisk grundkurs som ges sommaren 2021.

Under 10 veckor i sommar kommer studenterna på den fristående kursen Juridisk grundkurs att lära sig om det svenska rättssystemet och tränas i juridiska metodfrågor.

De centrala delarna av civilrätten behandlas i kursen liksom successionsrätt fastighets- och hyresrätt samt, associationsrätt. Inom ramenför kursen behandlas även civilprocessrätt samt skadeståndsrätt. Undervisningen sker digitalt. Studenterna får tillgång till filmer och en mängd övrigt material samt detaljerade studieplaneringar. I linje med den pedagogiska idén som framgår av studieplaneringen har lärare en frågestund i slutet av varje vecka.

Under kursens gång sker fyra duggor där studenterna kan stämma av sina kunskaper. Kursen examineras genom två deltentor.

Kursen ges tre gånger per år, höst, vår och sommar.

Läs mer om kursen.