Rättspraktiken nominerad till GötaPriset 2017

Rättspraktikprojektet vid Juridiska institutionen, Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, kommer att presenteras på Kvalitetsmässan den 14-16 november på Svenska Mässan i Göteborg.

Kvalitetsmässan är Europas största konferens och fackmässa om verksamhets- och samhällsutveckling.

GötaPriset har sedan 1989 delats ut till Sveriges bästa utvecklingsprojekt i offentligt sektor. Förutom äran belönas det vinnande projektet med en prischeck på 150 000 kronor. Vinnaren av GötaPriset utses av en jury bestående av I juryn ingår Eva Hessman, stadsdirektör Göteborgs Stad, Ann-Sofi Lodin, regiondirektör Västra Götalandsregionen, Per-Arne Andersson, direktör Sveriges Kommuner och Landsting, Mats Deleryd, vd SIQ, Lars Bäckström, landshövding Länsstyrelsen i Västra Götaland, och Henrik Edman, vd Kvalitetsmässan. Bakom GötaPriset står Göteborgs Stad, Västra Götalandsregionen, Sveriges Kommuner och Landsting, Institutet för Kvalitetsutveckling – SIQ och Länsstyrelsen i Västra Götaland.

Om Rättspraktiken

Rättspraktiken är en plattform för undervisning och forskning i nära samverkan med det omgivande samhället.

En viktig del i Rättspraktiken är fördjupningskursen Praktisk humanjuridik och välfärdsrätt som bygger på samverkan mellan universitetet och olika organisationer i Göteborg. Dessa är Stadsmissionen, Terrafem Göteborg, Rosenjuristerna, Rädda Barnen, Räddningsmissionen, Konsument och medborgarservice i Göteborg, Integrationscentrum, Göteborgs rättighetscenter, Faktumjuristerna, Hyresgästföreningen, Asylrättsstudenterna, Kvinno- och tjejjouren ADA, RFSL samt HSO (Handikappföreningarnas samarbetsorgan).

@Rattspraktik

Projektets hemsida