Oscar Llopis Corcoles och Rögnvaldur Saemundsson utsedda till Bromanstipendiater 2018

Bromanska stiftelsen för forskning och företagande har beslutat att utse Oscar Llopis Corcoles och Rögnvaldur Saemundsson som två mottagare av totalt fyra stipendier 2018.

Oscar Llopis Corcoles och Rögnvaldur Saemundsson tilldelas 268 000 kronor vardera för sina respektive forskningsprojekt. Båda två är gästforskare på institutet för innovation och entreprenörskap vid institutionen för ekonomi och samhälle, Handelshögskolan vid Göteborgs universitet.

Oscars har fått medel till projektet Academic Novelty and Knowledge Transfer och Rögnvaldurs stipendium går till projektet Evolution of engineering knowledge for innovation and entrepreneurship.

Stipendierna från Bromanska stiftelsen för forskning och företagande är avsedda för såväl internationella som lokala forskare och riktar sig både till yngre forskare som nyligen avlagt sin doktorsexamen och till seniora forskare.