Rektor Hitoshi Yamamoto and prefekt Peter Lingström
Rektor Hitoshi Yamamoto and prefekt Peter Lingström efter att avtalet undertecknats.
Foto: Anja Ehn

Nytt samarbetsavtal med Tokyo Dental College

Institutionen för odontologi har idag signerat ett avtal om framtida samarbeten med Tokyo Dental College, Japan.

Rektor för Tokyo Dental College, professor Hitoshi Yamamoto och prefekt professor Peter Lingström har idag undertecknat ett avtal som omfattar forskarsamarbete och studentutbyte inom tandläkarprogrammet.

Professor Hitoshi Yamamoto, professor Peter Lingström och ass professor Yoich Ishizuka
Foto: Anja Ehn

Professor Hitoshi Yamamoto har tillsammans med ass. professor Yoichi Ishizuka under två dagar besökt institutionen. Ass. professor Yoichi Ishizuka har sedan tidigare forskningssambete med institutionen.

Redan i mars 2023 kommer Tokyo Dental College att skicka fyra studenter till Institutionen för odontologi. De kommer vara här i en vecka på utbyte.

Fyra studenter på tandläkarprogrammet i Göteborg kommer sedan att åka på utbyte till Tokyo Dental College i juli.