Masterstudenter i entreprenörskap vinnare på Junior World Entrepreneurship Forum 2015

En av våra mastersstudenter på programmet Knowledge-based Entrepreneurship var vinnare på Junior World Entrepreneurship Forum (JWEF). JWEF är ett event för unga entreprenörer världen över. Eventet arrangeras i en ny stad varje år och i måndags var det Göteborgs tur. Eventet invigdes av kommunstyrelsens ordförande Anneli Hultén och bland föreläsarna fanns bland annat Navid Modiri.

Tisdagen den 31 mars tävlade sju finalister om att vinna Drivhusets pitch-tävling och en generös prissumma på 25 000 kronor. Varje deltagare fick fem minuter på sig att presentera sin idé inför en jury och sedan två minuter för en stor publik. Vinnare blev studenten Simon Arvidsson, som läser på Handelshögskolans mastersprogram Knowledge-based Entrepreneurship, med bidraget Capturest - en digital scrapbook för föräldrar. Tillsammans med sitt team på sju personer utvecklar han en mobilapp som möjliggör snabb, enkel och personlig dokumentering av livets alla ögonblick.

Besök Capturests hemsida

Bild på Simnon Arvidsson