Lucie Buttkus vann Rutger Lindahl priset för bästa masteruppsats i European studies 2018!

Årets vinnare av ”The Rutger Lindahl Award for Best Master’s Thesis in European Studies” är Lucie Buttkus. Hon får priset för sin masteruppsats The European Union and China in the Economic Security Challenge. How the dynamic development of trust alters trade cooperation. Lucie har dessutom tagit en så kallad Double Degree, en mastersexamen i samarbete mellan Göteborgs universitet och Fudan University, Shanghai, Kina. Lucie läste första året i Göteborg och det andra året i Shanghai. För sitt Rutger Lindahl pris vinner Lucie 10 000 kr och möjligheten att få sin uppsats publicerad i Centrum för Europaforsknings (CERGU:s) digitala serie för Working Papers.

Grattis, Lucie!