Lina Bakker - projektassistent vid IIE

Bild på Lina BakkerUrsprungligen från Tyskland, kom Lina Bakker till Sverige för 3 år sedan för att studera masterprogrammet Innovation and Industrial Management, efter avslutade kandidatstudier i Nederländerna. Hon tog sin masterexamen från Handelshögskolan i juni 2014 och har sedan dess arbetat som Innovation Manager inom Volvokoncernen, tack vare att skriva hennes examensarbete där under programmet.

Som projektassistent vid IIE kommer Lina att samla data inom forskningsprojektet "Radical Innovations for the Enhancement of the Economy", som leds av Maureen McKelvey och Rick Middel och finansieras av Sten A Olssons Stiftelse för Forskning och Kultur. Lina kommer även att skriva en artikel baserad på hennes mastersuppsats, och även vara med i Business Model Innovation workshop på Vetenskapsfestivalen.