Karin Berg vann Uddevalla Symposium Best paper award 2018

Karin Berg, doktorand på institutet för innovation och entreprenörskap på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet har vunnit pris för bästa doktorandartikel på Uddevalla Symposium 2018.

För att stimulera artiklar av hög kvalitet utser den vetenskapliga kommittén för Uddevalla Symposium bland annat den bästa doktorandartikeln där det vinnande bidraget erhåller 700 Euro som sponsras av Uddevalla kommun. Titeln på Karins artikel är: "How Academic Engagement Can Influence Firm Innovation. The Perspective of Industrial PhD Students in Engineering".

Juryns motivering

Denna artikel har ett mycket intressant ämne. Studien har en väl utformad forskningsinriktning och metodik med intressanta resultat. Dessutom bidrar artikeln till vår förståelse för samarbete mellan akademi och industri, som ofta är föremål för intensiv debatt, inte minst om möjligheter till arbetstillfällen och utveckling av innovation.

Läs mer på https://symposium.hv.se/awards/