Hedervärd andraplats i European Law Moot Court Competition

Julia Norén, Matilda Lindén och Johan Lindberg som läser fjärde året på juristprogrammet tog hem andrapriset i den prestigefyllda The European Law Moot Court Competition i EU-domstolen Luxemburg.

Johan Lindberg, Matilda Lindén och Julia Norén. Bild: Privat

”De var riktigt skarpa, det är en jättebedrift att gå vidare till finalen” säger Anna Wallerman, jur. doktor vid Juridiska institutionen som var med och coachade laget.
Av de ca 80 lag från olika juristutbildningar runt om i världen var Göteborgslaget ett av fyra som tog sig till semifinal och slutligen finalen i Luxemburg. I semin mötte de laget från National and Kapodistrian University of Athens. I den andra semin mötte Maastricht University laget från Ljubliana University som gick vidare till final.

”Julia, Matilda och Johan stod emot trycket när laget blev bombarderat av frågor från domaren i EU-domstolen”, säger Anna Wallerman. ”Bakom Göteborgsstudenternas framgång ligger flera månaders hård träning och förberedelser, vilket gav resultat!”. Grattis!

Länk till GP: http://www.gp.se/nyheter/göteborg/juriststudenter-tog-silver-i-domstolstävling-1.192084