FEMJUR och Juridiska institutionen medverkar i West Pride 2017

Stjärnfamiljejuridik

Det finns många olika sätt att bli förälder och bilda familj. Familjejuridiken är dock inte lika för alla. Den grundar sig på antaganden om hur människor lever och bör leva.

Det betyder att det finns människor som har svårare att bilda familj på ett rättsligt säkert sätt. Med kunskap går dock många frågor att lösa.

Trots att det finns många sätt att bli förälder och bilda familj är juridiken inte lika för alla.

Medverkande: Erik Mägi, jurist och författare samt doktorand på Göteborgs universitet.

När: Söndag 11/6 kl. 12.00-12.45

Var: Världskulturmuseet seminarierum 3

Juridisk rådgivning

Familjejuridik kan vara komplicerat, inte minst för den som går emot familjejuridiska normer.

Välkommen på drop in med juridisk rådgivning ur ett genus-, normkritiskt och intersektionellt perspektiv.

Medverkande: Feministiska Juriststudenter Göteborg, FEMJUR Gbg, en förening för juriststudenter som är intresserade av feministiska och normkritiska frågor.

När: Söndag 11/6 kl. 13.00 -13.45

Var: Världskulturmuseet seminarierum 3