Dans, murlamålning i Lillhagens kulvert.
Foto: Jenny Högström Berntson

Elisabeth Punzi beviljas VFS-medel

Elisabeth Punzi har fått Verifiering för samverkan (VFS) medel från Forsknings- och Innovationskontoret (FIK) för att tillsammans med Annica Engström, konstnär och projektsamordnare Stiftelsen Gyllenkroken, ett aktivitetscenter för personer med psykisk ohälsa, samt Anna Sjölander, konstpedagog, VG-region, Västarvet.

VFS är ett Vinnova-program som syftar till att identifiera och genomföra enkla första steg som kan leda till samverkansprojekt mellan akademin och aktörer utanför akademin. Projektet som Punzi, Engström och Sjölander arbetar med handlar om betydelsen av konstnärliga uttryck för personer med psykiskt lidande och kommer både fokusera på kulturarv och samtida skapande och kommer resultera i en utställning på temat.

Elisabeth Punzi är forskare vid psykologiska institutionen och ledare för forskningsklustret Heritage and Wellbeing inom Centrum för Kritiska Kulturarvsstudier vid Göteborgs universitet.