Christian ny ombord

Ny i Lovéncentrets personalstyrka är Christian Torstensson, som sedan 27 januari arbetar som skeppare/tekniker på Tjärnö.

Christian Torstensson ilandChristian kommer från Strömstad och är utbildad sjökapten från Sjöfartshögskolan vid Linnéuniversitetet Kalmar. Därefter har han arbetslivserfarenhet från både världsomsträckande sjöfart och tankfartyg mellan oljefälten i Nordsjön och hamnar i Nordeuropa. Lokal erfarenhet har Christian från Koster Marins färjor mellan Strömstad och Koster.

– Detta jobb kom perfekt när jag ville testa något nytt och tröttnat på att ligga borta långa tider i sträck. Nu har jag nära hem till Rossö, säger Christian Torstensson.

Tillsammans med Kalle Gustafsson kommer Christian bemanna främst Lovéncentrets större flytetyg på Tjärnö: Nereus och Doris. Både Kalle och Christian har också arbetsuppgifter i verkstaden iland.

Christian Torstensson i styrhyttanChristian Torstensson i styrhytten

Välkommen!