Avdelningen för genusvetenskap söker kommunikatör/webbutvecklare

Vi rekryterar en kommunikationsansvarig / webbutvecklare för Research Cluster TechnAct och Feminist and Queer Solidarities beyond borders. Anställningen är placerad vid Avdelningen för genusvetenskap, Institutionen för kulturvetenskaper, Göteborgs universitet.

Du kommer jobba dels i en forskningsmiljö som finansieras av Vetenskapsrådet, Technact Research Cluster, samt ett nätverk mellan feministiska och queeraktivister och forskare från de nordiska länderna, Ryssland och Turkiet, Feminist and Queer Solidarities beyond Borders.

Båda projekten är engagerade i att utforska engagemang för kvinnors och sexuella rättigheter på olika platser över hela världen och att stödja samarbeten över nationella gränser.

Arbetsuppgifterna innefattar utveckling av webbsida, produktion och uppdatering av webbtexter, forskningskommunikation samt övriga kommunikationsuppdrag.

Tjänsten är en tidsbegränsad 20% anställning t.o.m 2021-12-31, med ev förlängning, placering vid Institutionen för kulturvetenskaper, Göteborgs universitet.

Avdelningen för genusvetenskap vid institutionen för kulturvetenskaper

Till utlysningen