Anna Wallerman vid Juridiska institutionen utsågs till årets lärare 2015

Studenterna vid Handelshögskolan har utsett biträdande lektor Anna Wallerman till årets lärare 2015 med följande motivering:

"För hennes brinnande intresse för juridik. För hennes unika förmåga att väcka samma intresse hos sina studenter. För att hon behärskar juridik på ett sätt som imponerar och inspirerar. För att hon besitter kunskaper som som hennes studenter bara kan drömma om att en dag göra. För att hon får studenterna att drömma om den dagen. För hennes förmåga att placera och förstå det lilla i dess större sammanhang. För hennes exceptionella förmåga att hjälpa studenter att göra detsamma. För hennes alltid lika professionella, ödmjuka och genuina sätt att möta studenter har studenterna på Handelshögskolan utsett Anna Wallerman till årets lärare 2015."