Väckarklocka: ledarskap och tillit - i ett narcissistiskt samhälle

Samhälle & ekonomi

Frukostsamtal - kaffe och smörgås ingår. Psykologer beskriver emellanåt dagens samhälle som alltmer narcissistiskt - rätt eller fel. Arbetslivet är ingalunda avskärmat från samhällsutvecklingen och utgör inte någon frizon för vare sig chefer eller medarbetare.

Seminarium
4 jul 2019
Västsvenska Arenan, Almedalen i Visby

Jonsereds herrgård Göteborgs universitet i samverkan med Västsvenska Arenan

Managementlitteratur ger ständiga råd om arbetsgemenskap och psykosocial miljö, och varnar samtidigt för styrfixerade chefer som försvårar karriär, motarbetar medarbetare och rentav genererar personalflykt. Efter decennier med New Public Management ska samtidigt behovet av kontroll ånyo balanseras med ¿ tillit och förtroende. Hur ska detta gå till? Om social hållbarhet i samhälle och arbetsliv.

Ulf Bjereld professor statsvetenskap Göteborgs universitet, Åsa Lundquist Coey fil.dr. komplexitet och management, Anki Udd ledarskapsexpert Ledarna.

Samtalsledare: Lena Ulrika Rudeke och Eva Staxäng Jonsereds herrgård.