Öppet bokseminarium: Personalvetenskapliga perspektiv på HR-organisering

Forskning

Att organisera organisationer är en självklarhet och det finns mycket forskning om olika organiseringsmodeller men hur organiserar man HR-funktioner? Centrum för Global HRM välkomnar till online-seminarium om HR-chefers erfarenheter av organisering av HR.

Seminarium
21 okt 2020
Zoom (online seminarium)
Sista anmälningsdag
19 oktober 2020

Anmälan är stängd.

Välkommen att ta del av resultatet av en studie av HR-chefers erfarenheter av organisering av HR. Studien har resulterat i en nyutgiven bok, Personalvetenskapliga perspektiv på HR-organisering, som är en del av en bokserie som ges ut av Liber.

Boken tar utgångspunkten i vad det finns för grundläggande förutsättningar för organisering av HR och vilka typmodeller som är mest vanliga? Vidare berörs varför HR-organisering är en mycket central fråga för alla företag och organisationer, och inte bara för HR själva. Ett särskilt avsnitt berör också de eviga dilemman som alltid finns inbyggt i organiseringen av HR.

Under bokseminariet kommer författarna, Per Thilander, forskare och lärare vid Handelshögskolan vid Göteborgs universitet och Lena Sköld Hultberg, HR-direktör Migrationsverket presentera boken. Presentationen kommer fokusera på ovanstående områden men där det också ges möjlighet att ställa frågor till författarna.

Per Thilander, forskare och lärare vid Handelshögskolan
Lena Sköld Hultberg, HR-direktör Migrationsverket