Beskuren affisch: blå bakgrund med vita illustrationer av verktyg, material och händer.

MA:XI – examensutställning: tillämpad konst och formgivning, master

Kultur & språk

Välkommen till en utställning med examensarbeten från masterprogrammet i tillämpad konst och formgivning vid HDK-Valand Campus Steneby. I utställningen medverkar studenter från metallgestaltning, möbeldesign inriktning trä samt Textil-Kropp-Rum.

Utställning
27 apr 2023 - 3 maj 2023
Enetsvägen1, Konsthallen, Campus Steneby, Dals Långed

HDK-Valand – Högskolan för konst och design

Tillverkningsprocessen är central i MA:XI. Praktiska experiment som växtfärgande ull, tennlödning och klyvning av björkträ gynnar utvecklingen och löser nya frågor.

Utställningen utforskar elva olika perspektiv på hur man kan engagera sig i materia, rymd och krafter 2023.

Medverkande studenter
Banchao Lu, Chrisse Kuisma Karlsson, Coralie Bergese, Daniel Freyne
Hannes Blixt, Karin Bäckström, Leonardo Perina, Lukas Lorey, Studio Murkla (Hanna Jervelind och Charlotte Ewing), Urmo Teekivi

Datum: 27 april