Bild på en vägg i en utställningsmiljö med texten: Det finns ett där där / Det finns inte ett där där

ETT DÄR - LITTERÄR GESTALTNING BA2

Kultur & språk

Bakom publikationen ”Ett där” står en redaktion bestående av andraårsstudenterna på kandidatprogrammet i litterär gestaltning, HDK-Valand.

Utställning
18 maj 2021
Jonsereds Herrgård
Ytterligare information
Till
projektet

Utifrån den dubbla utgångspunkten ”Det finns ett där där” och ”Det finns inte ett där där” har studenterna gjort tolkningar och arbeten som resulterat i ett gemensamt ”Ett där”. Texter, bilder, filmer och föremål som kanske, eller kanske inte, förhåller sig till Jonsered – som geografisk, historisk eller imaginär plats – eller till andra, mindre entydiga, platser och icke-platser.

Publikationen presenteras i form av en hemsida som släpps här på facebook-arrangemanget den 18 maj, och som en utställning på Jonsereds herrgård 18. maj (kl. 14:00 - 18:00).

Arrangemanget på Jonsereds herrgård har begränsat antal besökare på grund av Covid-19. Smittskyddsregler följs. Är du intresserad av att komma, registrera dig här

Hitta till utställningen:

Pendeltåg mot Allingsås från Göteborgs central till Jonsered station (12 minuter). Sedan tio minuters naturskön och trevlig promenad från Jonsered station till Jonsereds herrgård.

Varmt välkomna!

Tara Mahmoudi
Miranda Rönngren

Johanna Lernstedt Sjödin