Skylt med text

BOKMÄSSAN: Högerextremismens grogrund och gödsel

Kultur & språk
Samhälle & ekonomi

Högerextremismen växer i det offentliga samtalet och i människors vardag i Sverige och i övriga Europa. Vilka ideologiska mönster återkommer, och vad i dagens samhälle, politik och samtalsklimat göder den här typen av tankegods?

Seminarium
25 sep 2021

Seminariet direktsänds från Bokmässan Göteborg via Bokmässan Play.
Arrangör
Jonsereds herrgård Göteborgs universitet, Leopard, Natur & Kultur, Segerstedtsinstitutet

Medverkande: Ali Esbati författare och politiker, Fanny Härgestam journalist, Helene Lööw professor i historia, Uppsala universitet, och Christer Mattsson, föreståndere Segerstedsinstitutet Göteborgs universitet.

Moderator: Mattias Hagberg, författare, kulturjournalist, Litterär gestaltning Göteborgs universitet.

Arrangör: Leopard förlag, Natur & Kultur, Segerstedtsinstitutet och Jonsereds herrgård Göteborgs universitet.

Seminariet direktsänds från Bokmässan i Göteborg via Bokmässan Play.