Författarporträtt

Bokmässan: Från "Rapport från en skurhink" till 2000-talets prekariat

Samhälle & ekonomi

Vad har hänt med svensk låglönevardag sedan 60-talet? I flexibilitetens tidevarv har mössan i handen ersatts av mobiltelefonen i väntan på pling om nya gig. Vad blir priset för den allt snabbare växande samhällsklassen utan anställningstrygghet? Hur skildras otrygghetens liv i samtida arbetarlitteratur?

Seminarium
24 sep 2022
Bokmässan, Svenska Mässan, Sal J1
Kostnad
Entrébiljett till Bokmässan och till seminarium, se bokmassan.se

Arrangör
Jonsereds herrgård Göteborgs universitet, it-lit, Norstedts, Albert Bonniers Förlag och Bokmässan

Medverkande:

Åsa Arping, professor i litteraturvetenskap, aktuell med Att göra klass: nedslag i svensk samtidsprosa

Elliot Baron, författare, aktuell med Journal

Nina van den Brink, författare, aktuell med Jag har torkat nog många golv: en biografi om Maja Ekelöf

Alice Dadgostar, författare och journalist, aktuell med Göra mig förtjänt.
​​​​​​​

Programledare: Mattias Hagberg, författare och adjunkt Litterär gestaltning vid Göteborgs universitet.