Att förutsäga det oförutsägbara – Coronapandemin i Sverige

Hälsa & medicin
Populärvetenskap

Vad säger Anders Tegnell, Tom Britton, Lisa Brouwers och Johan Anderberg? Välkomna till ett samtal om pandemin med dem som stod i centrum av den.

Seminarium
16 maj 2022
Världskulturmuseet
Fri entré, men du måste förboka din plats, se länk nedan.

Folkuniversitetet, Göteborgs universitet, Chalmers och Världskulturmuseet

Hur framgångsrik har den svenska hanteringen av coronapandemin egentligen varit? Och hur gör man egentligen när man ska försöka förutsäga det oförutsägbara? Går det ens?

Välkommen på ett undersökande samtal med några av dem som har stått i händelsernas centrum under de snart två år som har gått sedan pandemin bröt ut.

Öppning: Torbjörn Lundh, professor i biomatematik och vicerektor för samverkan och nyttiggörande, Göteborgs universitet

Intervju: Philip Gerlee, biträdande professor i biomatematik, Chalmers tekniska högskola

Samtal
Anders Tegnell, tidigare statsepidemiolog, Folkhälsomyndigheten