Specialnummer "Corruption in the aftermath of war" - Gästredaktörer Jonas Lindberg och Camilla Orjuela

Nu finns ett nytt specialnummer av tidskriften Third World Quarterly ute där Jonas Lindberg (Avdelningen för Kulturgeografi) och Camilla Orjuela (Globala Studier) varit gästredaktörer. Numret heter ”Corruption in the aftermath of war” och förutom en introducerande text av Lindberg och Orjuela, innehåller specialnumret bland annat en artikel skriven av Jonas Linberg och Dhammika Herath (Globala Studier) Land and grievances in post-conflict Sri Lanka: exploring the role of corruption complaints och en artikel skriven av Robin Biddulph (Avdelningen för Kulturgeografi) Can elite corruption be a legitimate Machiavellian tool in an unruly world? The case of post-conflict Cambodia.