Masterstudenter möter den amerikanska ambassadören

Studenter från masterprogrammen i entreprenörskap och innovation vid Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola hade möjlighet att träffa USA: s ambassadör Azita Raji på ett frukostmöte, måndagen den 2 maj.

Det tidiga frukostmötet utvecklades till ett intressant samtal om att bygga broar mellan USA och Göteborg i syfte att främja innovation. Ambassadören var ivrig att höra synpunkter och förslag från våra studenter med löfte om att ta det vidare.

- Att träffa den amerikanska ambassadören var verkligen spännande. Hennes iver att bygga broar gör mig optimistisk om ett samarbete mellan USA - Göteborg/Sverige inom innovationsarenan, säger Linus Brunnström, doktorand i innovation och entreprenörskap.

Bild med den amerikanska ambassadören