Researchers in Venice
Maria Persson, Cécile Doustaly, Vincent Marcilhac, Eva Maria Jernsand, Vladi Finotti, Chiara Rinaldi, Emma Björner och José Fernandez Cavia
Foto: University of Gothenburg

EUTOPIA-forskare möts i Venedig

Forskare vid Centrum för turism besökte Ca'Foscari universitetet i Italien för att utveckla samarbete.

Centrum för turism (CFT) ansvarar för att koordinera en forskningsgrupp inom EUTOPIA-universitetsalliansen om turism och upplevelser. Centret har nyligen fått 100 000 SEK i finansiering från Forsknings- och innovationskontoret för att fortsätta det här arbetet.

I november besökte CFT-medlemmarna Maria Persson, Emma Björner och Eva Maria Jernsand Ca'Foscari universitetet i Venedig för att ta nästa steg när det gäller utlysningar och projekt. Mötet leddes av den tidigare CFT-medlemmen Chiara Rinaldi, som nu är forskare vid Ca'Foscari.

Övriga deltagare var bland andra Elena Raviola (gästprofessor från Göteborgs universitet vid Ca'Foscari), två forskare från CY Cergy University i Paris och en forskare från Pompeu Fabra University i Barcelona.