Diplomering för våra mastersstudenter den 13 juni!

Den 13 juni hölls en högtidlig examensceremoni i Konserthuset för 242 studenter som slutfört sina studier vid de tvååriga masterprogrammen på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Från våra program Innovation and Industrial Management och Knowledge-based Entrepreneurship diplomerades 59 respektive 9 studenter.

Innovation and Industrial Management

Gruppbild IIM
Fotograf: Carina Gran

Knowledge-based Entrepreneurship

Gruppbild KBE
Fotograf: Carina Gran

The Richard C. Malmsten Award for best thesis, 2018

Varje år, i samband med ceremonin, delar Stiftelsen Richard C Malmstens minne ut ett pris för bästa uppsats inom respektive program. Studenterna bakom uppsatserna får 10 000 kr var i stipendium. Inom programmet Innovation and Industrial Management var det Ida Lönnfält och Josefine Sandqvist som hade den vinnande uppsatsen, med titeln ”Blockchains, the New Fashion in Supply Chains?” Inom programmet Knowledge-based Entrepreneurship vann Karim Al Saffar med uppsatsen ”The network-performance link in a developing economy: A multiple case study of new entrepreneurial ventures in Lebanon”.

Stort grattis till våra diplomander samt till vinnarna av Malmsten Award!