Centre for critical heritage studies UGOT
Foto: av Kristina Edgren

Astrid von Rosen utnämnd till Honorary Senior Research Fellow vid UCL, London

Inom Centrum för kritiska kulturarvsstudier har ett starkt forskningssamarbete mellan Göteborgs universitet och University College London utvecklats. Nu ska detta samarbete tas till ytterligare en nivå.

Astrid von Rosen, forskare vid Institutionen för kulturvetenskaper och Centrum för kritiska kulturarvsstudier (CCHS), Göteborgs universitet, har tilldelats titeln Honorary Senior Research Fellow vid University College London (UCL), Institutionen för informationsstudier.

Det ger mig en utmärkt möjlighet att utveckla mitt akademiska ledarskap och kritiska tvärvetenskapliga forskning på nya internationellt relevanta sätt, säger Astrid von Rosen.

Vi är jätteglada för detta. Astrid har arbetat hårt och ihärdigt för att utveckla nya forskningsteman och ett nära samarbete med sina kollegor på UCL. Detta är naturligtvis inte bara viktigt på en personlig nivå, utan det bekräftar också vikten av att bygga strategiska partnerskap. Vi uppskattar verkligen erkännandet av Astrid von Rosens arbete av våra kollegor på UCL, säger Ola Wetterberg, föreståndare, Centrum för kritiska kulturarvsstudier, Göteborgs universitet.

Läs mer på nyhetens engelska version (klicka överst i högra hörnet, international website).

Astrid von Rosen
Foto: Christine Sjöberg