Astrid Heidemann Lassen välkomnades som professor på GU

Astrid Heidemann Lassen välkomnades som professor inom innovation, entreprenörskap och management av intellektuella tillgångar, under professorsinstallationen i Göteborgs konserthus den 13 maj. Astrid Heidemann Lassen är verksam på Institutet för innovation och entreprenörskap, Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, inom ramen för Visiting Professors Programme (VPP).

Astrid Heidemann Lassen är docent i Innovation Management vid Center for Industrial Production, Aalborgs universitet, Danmark. Sedan 2012 är hon också adjungerad forskare vid stiftelsen IMIT i Göteborg. Hon är en av grundarna av the Continuous Innovation Network of Young Academics och var medlem i styrelsen 2007-2013. I sin nuvarande forskning är hon särskilt inriktad på kunskapsintensivt förtagande och användarcentrerad innovation med en stark betoning på skärningspunkten mellan kunskap, organisationsförmåga och strategisk ledning. Hon är förordnad som gästprofessor i Innovation, entreprenörskap och management av intellektuella tillgångar.

Bild på Frida Nilsson, Maureen McKelvey, Per Cramér, Astrid Heidemann Lassen

Från vänster: Frida Nilsson, Maureen McKelvey, Per Cramér, Astrid Heidemann Lassen