Ali Mohammadi ny universitetslektor vid IIE

Ali Mohammadi Ali Mohammadi är från 1 april anställd som universitetslektor vid Institutet för innovation och entreprenörskap (IIE), Handelshögskolan vid Göteborgs universitet.

Ali kommer att undervisa på kurser inom IIEs mastersprogram och han kommer även att ta över programkoordinatorsrollen för det ena programmet; Knowledge-based Entrepreneurship. Tjänsten innehåller även forskning och Alis forskningsområden är entreprenörskap, riskkapital, crowdfunding och patent. Ali är också knuten till Swedish House of Finance, ett forskningscenter vid Handelshögskolan i Stockholm, där han är projektkoordinator och forskare.

Tidigare har Ali jobbat som forskare på Kungliga tekniska högskolan i Stockholm. Ali har en doktorsexamen i " Management, Economics and Industrial Engineering ", från Politecnico di Milano, Italien och två mastersexamina, en från Chalmers tekniska högskola och en från Handelshögskolan vid Göteborg universitet. Läs mer om Ali här.

Ali är en värdefull resurs för institutet och vi hälsar honom varmt välkommen!