En bild på vatten med texten First International Colloquium on Audiovisual Culture

First International Colloquium on Audiovisual Culture

Kultur & språk
Populärvetenskap

Välkomna till First International Colloquium of Audiovisual Culture - ett samarbete mellan Göteborgs universitet och Tecnológico de Monterrey.

Konferens
31 maj 2023 - 2 jun 2023
Tecnológico de Monterrey
Ytterligare information
Länk till
Facebook-evenemanget

Arrangör

Den 31 maj - 2 juni anordnas First International Colloquium of Audiovisual Culture - ett samarbete mellan Göteborgs universitet och Tecnológico de Monterrey och arrangerat av Dr. Valeria Villegas Lindvall (Institutionen för kulturvetenskaper, Göteborgs universitet) och Dr. Josué Baruj Gordon (Tec de Monterrey, Campus Estado de México).

Temat för detta kollokvium är Feminism and other critical views of and from audivisual culture: production, reception and emancipation och består av två keynotes, sex paneler och en dialog.

Hela programmet kommer att sändas live från Escular de Humanidades CDMX Facebook-profil. Ingen registrering behövs.

KEYNOTES

Onsdag, 31 maj
8:00-9:30 CDMX / 16:00-17:30 CET
Prof. Anna Backman Rogers (Göteborgs universitet)
'Quite Intact: The Male Imaginary and Courtly Love in Peter Weir's Picnic at Hanging Rock (1975)'

Fredag, 2 juni
19:00-20:00 CDMX (observera tiden)
Takeuchi Mariko (Kyoto University of Arts)
Deviant Women: Japanese women, photographers beyond photography

Hela programmet finns tillgängligt på både engelska och spanska i Facebook-evenemanget.