Event om judiskt kultuarv, kollage av symboler

Barnens judiska kulturarv. Hur ser det ut i framtiden?

Kultur & språk
Utbildning & lärande

I samband med Bokmässan bjuder Judiska Församlingen i Göteborg och Göteborgs universitet in till en kväll i Göteborgs Synagoga torsdagen den 28 september, kl 18.30. Temat för kvällen är: ”Barnens judiska kulturarv. Hur ser det ut i framtiden?”.

Föreläsning
28 sep 2023

Medverkande
Johanna Schreiber, Nakima A. Schreiber, Viveka Kanter, Olle Widhe och Elisabeth Punzi.
Bra att veta
Anmälan senast 14 september via Qr-kod som finns i den bifogade affishen eller länk nedan.
Arrangör
Centrum för kritiska kulturarvsstudier & Kulturarvsakademin, Göteborgs universitet, Göteborgs judiska församling

Under kvällen kommer vi att ha en panel bestående av författaren Johanna Schreiber och illustratören Nakima A. Schreiber som berättar om deras nya bok “Barnens Judiska år”, förskollärare Viveca Kanter, ansvarig för judisk kultur på den Judiska Förskolan samt på Församlingen och Olle Widhe, professor i litteraturvetenskap på Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion på Göteborgs universitet. Elisabeth Punzi, docent i psykologi vid Institutionen för socialt arbete och Centrum för kritiska kulturarvsstudier på Göteborgs universitet är kvällens moderator.  Efter samtalet bjuder vi in till mingel och konsert.

Varmt välkomna!