Konferens på Svenska Mässan
Foto: Johanna Herbst & Rickard Olausson

EAIE Göteborg 2025

En av världens största konferenser inom högre utbildning, EAIE, kommer till Göteborg under hösten 2025. Då samlas människor från hela världen här under några intensiva och roliga dagar. Välkommen du också!

Som besökare har du chans att träffa ditt lärosätes partners, skapa nya kontakter och delta i seminarier och workshoppar. Du har möjlighet att nätverka med representanter för såväl nya och spetsinriktade lärosäten som anrika bredduniversitet – från i stort sett alla kontinenter. Här samlas universitetsanställda, rektorer och politiker. Ett normalår brukar runt 6 000 personer från nästan 100 länder delta.

Västsvenska lärosäten står värd

Göteborgs universitet står värd för konferensen tillsammans med fem andra lärosäten i Västsverige: Chalmers, Jönköping University, Högskolan i Borås, Högskolan i Halmstad och Högskolan i Skövde.

EAIE står för European Association of International Education. Det är en medlemsdriven organisation som varje år anordnar en av världens största konferenser för aktörer inom högre utbildning. Konferensen skulle hållits i Göteborg september 2021, men på grund av Corona flyttades den till 2025.

Staden vid havet

När du besöker Göteborg – passa på att uppleva omgivningarna. Här finns något för alla. Staden ligger vid havet, med en fantastisk skärgård alldeles nära. Det finns restauranger i världsklass och caféer i varje gathörn. Klicka på länkarna här nedan för tips om vad du kan se och göra när du är här. Du får också information om hur du tar dig till Göteborg på bästa sätt.

Bild: Göteborg & Co