Studievägledning vid Institutionen för kulturvård

Har du frågor om våra kulturvårdsutbildningar? Då kan du boka in ett samtal med vår studievägledare via mejl eller telefon.

Vill du plugga kulturvård?

Vår studievägledare kan hjälpa dig med frågor om karriärmöjligheter, behörighet, ansökan och antagning. Du kan också få hjälp med funderingar kring studieplanering och pedagogiskt stöd vid funktionsnedsättning.

På Institutionen för kulturvård ger vi fyra kandidatprogram och två masterprogram:

Nuvarande student

Om du har funderingar kring din studie- och yrkessituation är du välkommen att kontakta institutionens studievägledare. Du behöver inte ha en färdigformulerad fråga eller veta exakt vad du vill prata om för att höra av dig. Studievägledaren kan även hjälpa dig med specifika frågor om studieplanering, studieuppehåll/studieavbrott, pedagogiskt stöd vid funktionsnedsättning, examen och tillgodoräknande.