Ukrainska, Grundkurs, Etapp 4: Kultur och samhällsliv

Ansökan öppen
Anmälningskod
GU-13611
Ansökan stängd. Sen anmälan öppnar 15 juli 2024.

Kort om kursen

Den här kursen är för dig som vill förstå vad som format dagens Ukraina. Du får en översikt över landets historia, kultur och moderna samhällsliv. Vissa centrala områden som har haft stor betydelse analyseras mer ingående, bland annat ukrainsk självständighet och nationalism, landet under Tsarryssland och Sovjetunionen samt under dubbelmonarkin Österrike-Ungern. Kursen tar också upp judarnas historia i Ukraina och ukrainsk diaspora. Internetbaserad kurs. Kursen undervisas på svenska.

Om utbildningen

Precis som tidigare etapper är det här en internetbaserad kurs. Alla kursmoment är samlade på internet. Med undantag för ett fåtal schemalagda träffar bestämmer du själv när och var du vill studera. Det betyder att det är lätt att kombinera kursen med andra studier, yrkesarbete eller föräldraledighet.

Undervisningsspråk är svenska. Kurslitteraturen kan komma att vara på engelska.

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet

Urval