logo wfh app
Appen visualiserar hur du rör dig med hjälp av de steg din telefon registrerar med Apple Health, Google Fitness och Garmin.

Work From Home Movement App – Förändrade rörelsemönster av Covid-19

Forskningsprojekt
Avslutad forskning
WFH
Movement
Projekttid
2020 - pågående
Projektägare
Institutionen för tillämpad IT

Kort beskrivning

Work From Home-appen låter dig utforska om dina rörelsemönster har förändrats av Covid-19 och rekommendationerna om att arbeta hemifrån. Genom att använda appen bidrar du till forskning om hur pandemin påverkar våra dagliga rörelsemönster.

Som forskare är vi intresserade av att lära oss mer om huruvida pandemin och efterföljande rekommendationer att arbeta hemifrån har påverkat människors vardagliga rörelsemönster. Vi tror att dessa uppgifter kan vara användbara inte bara för forskningsändamål utan också för individer som använder appen för att få en förståelse för sin rörelse.

Genom att ladda ner Work From Home-appen kan du jämföra dina rörelsemönster före och efter arbete hemifrån. Appen hjälper till att visualisera stegdata från källor som Apple Health och Garmin, för att få en uppfattning om hur dina rörelsemönster har förändrats efter pandemin och arbetet hemifrån.

Work From Home-appen har utvecklats för forskningsändamål vid institutionen för tillämpad IT, Göteborgs universitet. Ingen data kommer att skickas till våra servrar förrän du uttryckligen samtycker till att dela dina uppgifter. Du kan läsa mer om vår hantering av data i sekretesspolicyn och i FAQ här.

Projektdeltagare

wfh