kinesiska muren

Anmälningskod
GU-23450

Kort om kursen

Du läser, analyserar och översätter texter skrivna på avancerad kinesisk sakprosa. Du gör också muntliga och skriftliga övningar och deltar i diskussioner kring de lästa texterna. Fokus ligger på texter inom samhällsvetenskap, politik och ekonomi. För individuella uppgifter väljer du om möjligt texter med relevans för ditt självständiga arbete..

Om utbildningen

The course consists of reading, analysis and translation of non-fiction texts written in advanced Chinese and of oral and written exercises and discussions of the texts in the course. The focus is placed on texts within social sciences, politics and economics. If possible, for individual assignments, texts are chosen that are relevant for the student's independent work.

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

Godkänt resultat på minst 120 högskolepoäng i kinesiska eller godkänt resultat på KI1400 eller motsvarande och språkkunskaper motsvarande engelska 6.

Urval

Högskolepoäng, max 165 hp.

Efter studierna

Vad händer sedan – plugga vidare, ta ut examen, söka jobb? Hur planerar du dina studier för att få drömjobbet. Det finns många frågor, och en del svar hittar du här: https://www.gu.se/studera/efter-studierna

Så är det att plugga

Lokaler