Göteborgs universitet
Läkarstudenter och handledare VFU - Neurokliniken Sahlgrenska Universitetskliniken
Foto: Johan Wingborg

Kursspecifik information om VFU - för kliniska handledare

Verksamhetsförlagd Utbildning (VFU) - här finns aktuell information till dig som är klinisk handledare inom VGR och som ansvarar för studenter på nya läkarprogrammet och deras placering inom både sjukhus och primärvård.

Nya läkarprogrammet - information per termin

Information till dig som handledare

Här finns information till dig som handledare, både allmän information som kan vara bra att ta del av innan, under och efter handledningstiden. Samt terminsvis information för termin 1-12, se de blå bildpuffarna nedan. Klicka på den termin du skall handleda, där finner du information inför din handledning.

Entrustable professional activities (EPA)

Läs mer om läkarprogrammet vid Göteborgs universitet - snabblänkslista

Studentportal för Göteborgs universitet, Programinstitutionen för Läkarprogrammet, Läkarprogrammet, 12 terminer

Artiklar i media om nya läkarprogrammet