Barn som äter

Pep-rapporten - en undersökning till barn och unga

Pep-rapporten går för tredje året i rad ut till nästan 30 000 personer mellan 4 och 17 år. De får svara på frågor om mat, hälsa och livsstil

Idag skickas brev ut till barn och unga över hela landet som blivit slumpmässigt utvalda att delta i den årliga Pep-rapporten. Pep-rapporten är en frågeundersökning om kost- och hälsovanor som görs i samarbete med Generation Pep och Karolinska Institutet.

Alla utvalda kommer att få brev med inloggningsuppgifter på posten. Undersökningen besvaras sedan digitalt på gu.se/som-institutet/pep . Undersökningen tar ca 40 minuter att besvara och utgörs framförallt av uppskattningar om hur mycket man rör sig, äter, dricker och sover under en normal dag.

Att få en bild av hur dagens barn och unga lever sina liv, och hur detta förändras över tid och skiljer sig mellan olika grupper, hjälper forskning och sjukvård på flera områden. Varje svar är värdefullt.