Lekande barn

Pep-rapporten – barn och ungdomars hälsa i fokus

Pep-rapporten – en årlig undersökning av barn och ungas hälsovanor i Sverige – går under hösten ut till nästan 29 000 barn och unga mellan 4 och 17 år.

I dagarna skickas inbjudan ut till barn och unga över hela Sverige som blivit slumpmässigt utvalda att delta i årets Pep-rapport. Undersökningen firar sitt femte år och görs i samarbete med Generation Pep och Karolinska Institutet.

Syftet med Pep-rapporten är att få en bild av barn och ungas hälsa, hur det förändras över tid och eventuellt skiljer sig mellan olika grupper. Undersökningen innehåller bland annat frågor om mat, fysisk aktivitet, samt olika aspekter av hälsa, och höstens temafrågor handlar om skärmtid. Varje svar är mycket värdefullt för forskningen om barn och ungas hälsa i Sverige.

Har du blivit inbjuden att delta i Pep-rapporten?
Klicka här för att besvara undersökningen.