Pep-rapporten - en undersökning till barn och unga
Pep-rapporten är en undersökning till barn och unga mellan 4 till 17 år. 2021 års undersökning handlar bland annat om kost- och hälsovanor.

Pep-rapporten - en undersökning till barn och unga

Pep-rapporten går för fjärde året i rad ut till nästan 30 000 barn och unga mellan 4 och 17 år. De får svara på frågor om mat, hälsa och livsstil.

I dagarna skickas inbjudan ut till barn och unga över hela Sverige som blivit slumpmässigt utvalda att delta i den årliga Pep-rapporten. Undersökningen går för fjärde året i rad och handlar i år om kost- och hälsovanor. Undersökningen görs i samarbete med Generation Pep och Karolinska institutet.

Syftet med undersökningen är att få en dagsfärsk bild av hur barn och unga lever sina liv, samt hur detta förändras över tid och eventuellt skiljer sig mellan olika grupper. Varje svar är mycket värdefullt för forskningen om barn och ungas hälsa i Sverige.

Alla utvalda får inbjudan med inloggningsuppgifter på posten

Undersökningen besvaras digitalt på www.gu.se/som-institutet/pep. Frågorna består framförallt av uppskattningar om hur mycket man rör sig, äter, dricker och sover under en normal dag. Undersökningen tar cirka 30 minuter att besvara.