Forskare vid Göteborgs universitet viktiga makthavare för digitalisering av offentlig sektor

Två doktorander, en professor och en hedersdoktor vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi har tagit plats på Dagens Samhälles årliga utnämning av de mest inflytelserika personerna för digitaliseringen av offentlig sektor.

För andra året i rad utses de 30 personer som av Dagens Samhälle betraktas som de största makthavarna när det kommer till digitalisering av offentlig sektor. På listan syns doktoranderna Marcus Matteby (plats 2) och Carl Heath (plats 4), samt professor Johan Magnusson (plats 7) och hedersdoktor Jenny Birkestad (plats 28). De är alla aktiva inom den starka forskningsmiljön vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi och drivande i utvecklingen och kompetenshöjningen inom offentlig sektor kopplat till digitalisering.

Forskare