Nuvarande doktorander
Här presenteras våra nuvarande 65 doktorander inom samtliga forskarutbildningsämnen.
Antagna doktorander 2022
Katarina Jansson Hydén, Estetiska uttrycksformer med inriktning mot utbildningsvetenskap, HDK-Valand
Charlotte Lennartsdotter, Matematik/naturvetenskap med inriktning mot utbildningsvetenskap, Institutionen för biologi och miljövetenskap
Britta Larsson Lindberg, Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (IPS)
Fredrik Tilhon-Lindén, Ämnesdidaktik med inriktning mot utbildningsvetenskap, Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (IDPP)
Malin Widerberg Blix, humaniora med inriktning mot utbildningsvetenskap, Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Antagna doktorander 2021
Annelie Mickelsson, Pedagogiskt arbete, Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (IDPP)
Ahoo Shokraiefard, Ämnesdidaktik, Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (IDPP)
Antagna doktorander 2020
Tove Andersson, Humaniora med inriktning mot utbildningsvetenskap, Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Camilla Bratt, Pedagogiskt arbete, Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (IPS)
Maria Helming Gustavsson, Ämnesdidaktik med inriktningar
Carl Michael Karlsson, Pedagogiskt arbete, Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (IPS)
Sebastian Kilde Löfgren, Matematik/naturvetenskap, inriktning utbildningsvetenskap, Institutionen för fysik
Fredrik Lannestam Holmelin, Matematik/naturvetenskap, inriktning utbildningsvetenskap, Institutionen för kemi och molekylärbiologi
Maria Lindberg, Estetiska uttrycksformer med inriktning mot utbildningsvetenskap, Högskolan för scen och musik
Christina Löfving, Tillämpad informationsteknologi med inriktning mot utbildningsvetenskap, Institutionen för tillämpad IT
Sofie Lökholm, Pedagogiskt arbete, Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (IPS)
Annette Mitiche, Pedagogiskt arbete, Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (IDPP)
Åsa Nersäter, Pedagogiskt arbete
Erik Winerö, Tillämpad informationsteknologi med inriktning mot utbildningsvetenskap, Institutionen för tillämpad IT
Yohanes Wolde-Senbe, Matematik/naturvetenskap, inriktning utbildningsvetenskap
Antagna doktorander 2019
Louise Backelin, Humaniora med inriktning mot utbildningsvetenskap, Institutionen för språk och litteraturer
Nina Emilsson, Ämnesdidaktik med inriktningar alternativt pedagogiskt arbete
Anna Holmlund, Matematik/naturvetenskap, inriktning utbildningsvetenskap, Avdelningen för algebra och geometri
Jonas Johansson, Barn- och ungdomsvetenskap, Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (IPKL)
Camilla Johansson Bäcklund, Estetiska uttrycksformer med inriktning mot utbildningsvetenskap, HDK-Valand
Svea Kiesewetter, Tillämpad informationsteknologi med inriktning mot utbildningsvetenskap, Institutionen för tillämpad IT
Megan Rådesjö, Samhällsvetenskap med utbildningsvetenskaplig inriktning, Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Mats Rönnqvist, Idrottsvetenskap, Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Antagna doktorander 2018
Anna Backman, Humaniora med utbildningsvetenskaplig inriktning Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion)
Rebecca Bergman, Ämnesdidaktik med inriktningar Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (IPS)
Elin Ericsson, Tillämpad informationsteknologi med inriktning mot utbildningsvetenskap Institutionen för tillämpad IT
Marina Karlsson, Pedagogiskt arbete Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (IPS)
Christer Larsson, Estetiska uttrycksformer med inriktning mot utbildningsvetenskap Högskolan scen för musik (HSM)
Selma Music, Barn- och ungdomsvetenskap Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (IPKL)
Jessica Nilsson, Pedagogiskt arbete Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (IPS)
Maria Nord, Ämnesdidaktik med inriktningar Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (IDPP)
Minna Panas, Matematik/naturvetenskap, inriktning utbildningsvetenskap Institutionen för biologi och miljövetenskap
Daniela Souckova, Barn- och ungdomsvetenskap Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (IPKL)
Christopher Thorén, Samhällsvetenskap med utbildningsvetenskaplig inriktning Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Therése Wahlström, Pedagogiskt arbete Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (IDPP)
Antagna doktorander 2017
Andreas Johansson, Matematik/naturvetenskap med inriktning mot utbildningsvetenskap Institutionen för fysik
Caroline Önnebro, Barn och ungdomsvetenskap Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (IPKL)
Clare Lindström, Humaniora med utbildningsvetenskaplig inriktning Institutionen för språk och litteratur
Emmy Gyllerfelt, Estetiska uttrycksformer med inriktning mot utbildnings-vetenskap Högskolan för design och konsthantverk (HDK)
Emmy Jonasson, Ring Samhällsvetenskap med inriktning mot utbildningsvetenskap Inst för sociologi och arbetsvetenskap
Hampus Liljeröd, Pedagogiskt arbete Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (IPS)
Linnéa Rosengren, Pedagogiskt arbete Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (IDPP)