Fyra unga forskare får Wallanderstipendier

Fyra nydisputerade forskare vid Handelshögskolan får Wallanderstipender för sina framstående avhandlingar, och därmed möjlighet att forska på heltid under tre år.

De fyra forskarna är:

Wallanderstipendier delas ut av Jan Wallanders och Tom Hedelius stiftelse samt Tore Browaldhs stiftelse. Stipendierna går till unga, nydisputerade forskare och ska göra det möjligt att fortsätta att utvecklas och meritera sig under sina tidiga år som akademiker. Stipendiet täcker tre års forskning på heltid. Denna gång delades totalt 22 stipendier ut.

- Jag är hedrad och otroligt glad att få möjligheten att fortsätta att fördjupa mig inom ett ämne som jag brinner för och hoppas kunna bidra till en större förståelse för konstnärlig och kreativ kunskap för hållbar omställning, säger Erik Gustafsson på Institutionen för ekonomi och samhälle

Läs mer om Erik och hans forskningsprojekt