Dermatologi och venereologi

Välkommen till ämnesområdet för dermatologi och venereologi.

Dermatologi och venereologi
Sahlgrenska Universitetssjukhuset
413 45 Göteborg
Leveransadress: Gröna Stråket 16, 2tr
Besöksadress: Gröna Stråket 16, 2tr, SU/Sahlgrenska, 413 45 Göteborg

Ämnesföreträdare: John Paoli

Forskning:
Ämnesområdet har idag tre huvudsakliga forskningsinriktningar som vi vill förstärka;
hudcancer,
inflammatoriska hudsjukdomar och genodermatoser (ärftliga hudsjukdomar).

Här finns ett brett nationellt och internationellt samarbete som vi vill utöka med forskare inom medicin, kemi, fysik, epidemiologi samt genetik. Vårt mål är att bygga vidare på vår tradition av innovativ translationell forskning vilket är nyckeln till banbrytande klinisk forskning.

Utbildning:
Inom utbildning vill vi fortsätta att utöka antalet studenter som utför sina examensarbeten hos oss samt stödja våra lärares pedagogiska utveckling inför planeringen av nya läkarutbildningen och för att fortsätta att utveckla alla pågående digitaliseringsprojekt som vi har initierat de senaste åren. Visionen är att studenterna i framtiden skall få en ännu mer högkvalitativ teoretisk och praktisk utbildning inom dermatologi och venereologi.

Lista över personal vid dermatologi och venereologi