Annedalseminariet i Linnéstaden.
Foto: Evelina Assarsson

Om oss

Institutionen för globala studier bedriver samhällsrelevant utbildning och forskning i sin unika tvärvetenskapliga kunskapsmiljö. Hos oss jobbar idag 120 medarbetare och varje år utbildar vi omkring 1000 studenter. Verksamheten består av lärare, forskare och ett administrativt verksamhetsstöd. Institutionen är en del av Samhällsvetenskapliga fakulteten och ligger vid Campus Linné, ett stenkast från Slottsskogen i Göteborg.

Alumn - tidigare student

Vi vill hålla kontakten med dig som har läst vid Institutionen för globala studier! Dina erfarenheter från studier och yrkesliv är viktiga och ett sätt att berätta för våra studenter vad våra utbildningar leder till.

Du kan anmäla dig till Göteborgs universitets alumndatabas för att få ta del av aktuell forskning, utbildning och fortbildning. Om du vill gästföreläsa eller rekrytera studenter för praktik eller examensarbete på din arbetsplats kan du vända dig direkt till oss på Institutionen för globala studier.