Astrid von Rosen på Forum Kulturarv 2022
Foto: Jenny Högström Berntson

Genom CCHS blir du del av en tvärfakultativ och internationell forskningsmiljö.

En stor del av CCHS verksamhet är öppen för alla (seminarier, nyhetsbrev, sociala medier etc). Du som är doktorand, early career researcher eller senior forskare med inriktning mot kritiska kulturarvsstudier vid Göteborgs universitet är välkommen att ansluta dig till verksamheten mer aktivt.

För dig som aktiv forskare vid Göteborgs universitet

• Delta i eller presentera forskning vid CCHS seminarieserie hösten 2023. Vid intresse kontakta Jenny Högström Berntson (chs@history.gu.se)
  • Nyhetsbrev med internationell räckvidd - vill du synas i nyhetsbrevet eller tipsa om nyheter? Kontakta: chs@history.gu.se
  • Synlighet genom webb - forskar du om kulturarv och vill ha synlighet via våran webb? Kontakta chs@history.gu.se
  • Inom CCHS samlas flera tvärvetenskapliga forskningsgrupper, ex. #matarv, Dig Where You Stand, kulturarv och hälsa. Se under fliken "Forskning" för mer infomation och kontaktuppgifter.

Öppet för alla

• Vill du prenumerera på CCHS nyhetsbrev? Nyhetsbrevet är främst på engelska.
    Anmäl dig via qr-koden i bilden till höger på denna sida.
  • Följ CCHS på Facebook för aktuell information
  • Följ Kulturarvsakademin på Facebook för aktuell information
  • Vill du prenumerera på Kulturarvsakademins nyhetsbrev? Detta nyhetsbrev är främst på svenska. Anmäl dig via koden (undre bilden) till höger på denna sida.
  • Lyssna på podden Inside the Box - en podd om kulturarv och museiföremål som vi gör tillsammans med Världskulturmuseet och Folkuniversitetet i Göteborg. Här får du ta del av tvärvetenskapliga samtal om kultuarv.
  • Lyssna på Matarvspodden där vår moderator Lisa Haeger diskuterar mat och kulturarv med forskare och författare.
  • Är du intresserad av samverkan mellan forskning och museer?
    Kulturarvsakademin (Heritage Academy) är en plattform för samverkan mellan olika kultur- och minnesinstitutioner, Göteborgs universitet och Västra Götalandsregionen.
  • Det är möjligt att sända in förslag på publikationer till bokserien Cambridge Elements series: Critical heritage studies.

För dig som är extern forskare

• Vill du bli gästforskare, göra praktik, samsöka eller koppla forskningsprojekt till CCHS. Kontakta oss så berättar vi mera och undersöker möjligheterna för samarbete.

Söker du forskarutbildning?

Alla anställningar utlyses via institutioner och alla aktuella tjänser finns att hitta: https://www.gu.se/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar

Förlägga projekt eller forskningsvistelse vid CCHS

Är du intresserad av vår forskningsmiljö inom kritiska kulturarvsstudier? Kontakta oss gärna med underlag om dig själv och ditt projekt, så har vi en dialog om detta. Kontaktuppgifter nedan.

Kontakta CCHS

Föreståndare Astrid von Rosen:  astrid.von.rosen@arthist.gu.se

Koordinator: Jenny Högström Berntson: chs@history.gu.se

Prenumerera på CCHS nyhetsbrev (på engelska)
Prenumerera på CCHS nyhetsbrev.
Prenumerera på Kulturarvsakademins nyhetsbrev

CCHS: CUP Elements series

Det finns möjlighet att publicera ett bidrag i serien, se länk till Call for Contributions nedan.