Idé

Uppdragsutbildning vid Institutionen för tillämpad IT

Uppdragsutbildning kan man som företag, organisation eller offentlig verksamhet beställa av universitetet för att stärka och utveckla medarbetarnas kompetenser.

Hur fungerar det?

• Uppdragsutbildningen kan vara skräddarsydd efter vilka behov och önskemål som finns hos er, eller genomföras inom en befintlig kurs. Vi tar tillsammans i dialog fram ett upplägg, eller bedömer om utbildningen kan ske inom ordinarie kursutbud.
  • Uppdragsutbildningen ska i normalfallet inte omfatta mer än 60 högskolepoäng sammanhängande.
  • Utbildningar ges på grund- eller avancerad nivå.
  • Utbildningen innehåller examinerande moment.
  • Även deltagare som inte har grundläggande behörighet till högskolestudier kan delta och få högskolepoäng genom utbildningen.
  • Utbildningen kan vara utformad som en poänggrundande kurs och ger med andra ord högskolepoäng efter avklarad examination. Den kan också vara utformad som exempelvis fortbildning eller chefsutveckling och ger då inga högskolepoäng.
  • Kommuner, myndigheter och andra juridiska organisationer kan köpa uppdragsutbildning, men inte privatpersoner eller enskilda firmor.