CERGU välkomnar Annika Lindberg!

CERGU välkomnar en ny postdok, Annika Lindberg!

Annika, som erövrade sin position i hård internationell konkurrens vid CERGU:s senaste postdokutlysning, är sedan 1 augusti 2021 anställd som postdok vid Institutionen för globala studier vid Göteborgs universitet. Dr Lindberg kommer närmast från SAXO-institutet/AMIS vid Köpenhamns universitet där hon ingått i ett projekt sedan hon disputerade på University of Bern, Schweiz, 2019.

Annikas högaktuella postdokprojekt handlar om EU-teknokraternas roll för en harmoniserad europeisk utvisningspolitik. CERGU ser mycket fram emot att ta del av resultaten och vi kommer givetvis fortlöpande att publicera tips på seminarier och publikationer från detta projekt på CERGU:s hemsida.

Se gärna bifogat dokument för information och lästips som Annika lämnade inför sitt seminarium på CERGU 13 april 2021.